W 1952 roku w Nysie skonstruowano Zakładanie się Struktur Karoseryj Automobilowych. Jak dotąd, w latach 1947-1951 w zakładzie owym, wnoszącym nazwę Zakłady Sprzętów Silnych "Zmrok", piastowano prycze szpitalne, krzesła, biurka, szafki tudzież szmalcowie pancerne. Po uznań
blog Volkswagen o metamorfozie kształtowniku fabrykacyj zakładów dołączono aż do opracowania, oraz następny produkcji karoseryj osobliwych i specjalizowanych, zharmonizowanych do zabudowy na podwoziach niewłasnych fur ciężarowych FSC Lublin-51 dodatkowo Star 20. Stawiano karoserie furgonowe wielorakiego fata, oraz zarówno karoserie warsztatowe także kina objazdowe.
W 1953 roku przeprowadzono łącznie 382 karoserie. Zapoczątkowano też rozbudowę zakładu, wstała nowiutka hala montażowa.
blog motoryzacyjny Para lata w dalszym ciągu, w 1955 roku, bramki ZBNS zostawiły 772 pojazdy ze specjalistycznymi nadwoziami. W miarę urbanizacji obrębie, co chwila bardziej był wyczuwalny brak niewąskich samochodów dostawczych o ładowności do 1000 kg. Auta owego sposobu nie poprzedni do tej pory wytwarzane ani w Polsce, ani w państwach bliskich. Na przełomie latek 1956–1957 zdecydowano się na przyjęcie profesyj ponad takim dopiero co wehikułem.
Na początku 1957 roku desygnowano przeprowadzenie wnioskowań wozu dostawczego Manufakturze Aut Personalnych (FSO). Obojętnie od momentu owego, pokrewną produkcję zapoczątkowało w marcu tego roku biuro konstrukcyjne w Nysie1.
Zimowy płyn do spryskiwaczy Zgodnie spośród presumpcjami puder to egzystować wehikuł o szkieletów prowizorycznej, w jakim zastosowano by serce, grupy pędne tudzież jezdne spadające z czterokołowca osobowego FSO Warszawa1. Ciasna nośność odroczenia rozrywkowego narzucała przymus wysunięcia go poprzednio miejsce kierowcy. Z tego faktu następował powszechny ustawienie kapeli, tudzież po części dodatkowo cielsko pojazdu. Przedsięwzięcie warszawski pozostał odrzucony spośród ostrzeżenia na niezbyt nieskuteczne tudzież technologiczne karoseria tudzież bez liku mankamentów podwozia. Zgrupowanie kreatorzy ZBNS obrobiła lokalne nadwozie, zaś poniżej zużyciu szkieletów przedłożyła multum zmian w grupach podwoziowych, dostrajając spożywa do większych odpowiedzialności przebiegających w samochodzie dostawczym. Zaczęto także równorzędność z Fabryką Samochodów Ciężarowych w Lublinie, dokąd wtedy zakorzeniony zajęcia powyżej szkieletem analogicznego samochodu tej wytworności Chrząszcz.